Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
24-12-2009, 09:31 AM,
Post: #1
Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
[youtube]FW3Z2xfYsJk[/youtube]

tutorial nie aku wat sendiri..
layan yek
kalau ilmu anda kurang, jangan berlagak macam ilmu dah setinggi gunung! disini tempat untuk kita belajar dan berkongsi ilmu, tak perlu nak malu2. kalau ada ilmu disimpan juga tak berguna, apa salahnya kongsikan bersama ahli tbd yang lain. ---> Orange
Reply
24-12-2009, 10:04 AM,
Post: #2
Re: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
nice bro,,,
lgu arap ke bolliwood tu?
Reply
24-12-2009, 10:06 AM,
Post: #3
Re: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
lagu bollywood...

dah tak tahu nk tetak lagu ape..letak lagu tuh
kalau ilmu anda kurang, jangan berlagak macam ilmu dah setinggi gunung! disini tempat untuk kita belajar dan berkongsi ilmu, tak perlu nak malu2. kalau ada ilmu disimpan juga tak berguna, apa salahnya kongsikan bersama ahli tbd yang lain. ---> Orange
Reply
16-08-2012, 08:47 PM,
Post: #4
RE: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
hurmm baru aku tahu.LOL
Reply
09-01-2013, 01:51 PM,
Post: #5
RE: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
[Image: IOtlt.jpg]


nice tutorial mate Thumbs Up
Reply
09-01-2013, 01:57 PM, (This post was last modified: 09-01-2013, 01:59 PM by shadowmacx.)
Post: #6
RE: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
Wow nice Thumbs Up

Reply
09-01-2013, 02:05 PM,
Post: #7
RE: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
ape beza adobe ilustrator dgn adobe photoshop?
bila nak guna photoshop bila nak guna ilustrator?

sori soalan noob OK
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
09-01-2013, 02:11 PM, (This post was last modified: 09-01-2013, 02:12 PM by ibnumalik.)
Post: #8
RE: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
photoshop biasa dibuat untuk editing gambar dan raster grafik, iaitu grafik yang berpixel. Makna dia, kalau besarkan raster grafik ni, kita akan nampak pixel. Ini contoh Raster grafik Raster

illustrator pulak biasanya digunakan kalau nak buat vector art dan grafik. Vector ni berguna kalau kita nak besarkan grafik tanpa nampak pixel. Vector ni juga sesuai untuk printing nampak smooth.

Kalau salah tolong betulkan yea OK
Reply
09-01-2013, 06:13 PM,
Post: #9
RE: Font Dalam Bentuk Lakaran (adobe ilustrator cs4)
selalunya aku tgk..orang nak buat design..diorang byk guna photohop jugak...OK
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  how to install font thedanielaaa95 4 920 08-01-2013, 04:22 PM
Last Post: shadowmacx
  Adobe Illustrator CS3 Tutorial Stynx 1 1,049 08-01-2013, 01:59 PM
Last Post: ibnumalik

Forum Jump: