Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jauhi Pengikut Syiah Ini.
19-04-2012, 04:46 AM, (This post was last modified: 19-04-2012, 05:03 AM by s3m00t.)
Post: #1
Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Buka url di bawah dan baca artikel tersebut daripada huruf pertama hingga ke huruf yang terakhir.

Code:
http://khalid-ismath.blogspot.com/2011/03/syurgatolonglah-pulang.html

Aku ingat, maklumat ini hanya terlepas daripada pengetahuan aku. Bila ditanya pada rakan-rakan aku, rupanya ramai tidak tahu pasal hal ini. Atas sebab itu, adalah baik untuk aku sebarkan hal ini agar kita tidak akan terikut dengan apa yang dia amalkan.

Kenapa penting sangat hal Syiah dengan Khalid Ismath? Penting untuk kita tahu dia ialah pengikut Syiah adalah kerana dia antara kepala yang mengetuai pelbagai jenis demonstrasi untuk memperjuangkan pelbagai jenis perkara; dan yang terbaru, demonstrasi untuk memansuhkan PTPTN. Bukan itu sahaja., malah Khalid Ismath juga merupakan ahli Solidariti Mahasiswa Malaysia.

Quote:Minta jangan sesiapa kaitkan artikel ini dengan politik sebab tiada secalit niat pun aku ingin memasukkan hal tersebut dalam perbincangan ini. Apa jua korang nak sokong, pilihan terletak dalam tangan masing-masing. Apa jua korang ingin perjuangkan, korang lebih memahami apa yang korang inginkan. Apa jua korang ingin pertahankan, korang lebih tahu apa yang ingin korang kekalkan.

Jika korang mahu sokong pemansuhan PTPTN, korang mempunyai hak untuk menyokong mahupun menentang. Yang menjadi pokok kepada perbincangan ini, korang jauhkan diri daripada Khalid Ismath walaupun dia lah antara yang sibuk menjayakan demonstrasi tersebut. Nasihat aku... sentiasa berada dihadapan Syiah supaya mereka tidak akan dapat menggunakan kuasa mereka kelak untuk menindas kita.

Khalid Ismath merupakan antara nama mahasiswa yang kian dikenali ramai atas semangatnya yang berkobar-kobar dalam membangunkan anak muda bagi menentang beberapa perkara. Seperti dalam gambar (di bahagian paling bawah artikel), dia pernah dipanggil berceramah dalam Ceramah Kebangkitan Rakyat. Kebiasaannya, akan ada satu "level of respect" bagi setiap penceramah yang berdiri memberi syarahan di hadapan khalayak ramai. Hal ini jika kita biarkan... akan membuatkan dia pada suatu hari nanti berada dalam kedudukan tertinggi dalam sesebuah organisasi. Ini lah yang patut kita halang sebelum terlambat.

Video di bawah merupakan video Khalid Ismath membaca pusi mengenai Syiah. Minta korang tengok video ini sampai habis supaya maklumat yang ingin disampaikan tidak tergantung.



Dalam masa yang sama, aku ingin memohon maaf kerana video di atas mengandungi sedikit unsur politik. Walaubagaimanapun, ini lah video terbaik yang boleh aku kongsi memandangkan terdapat keratan Khalid Ismath membaca syair dan hujah Ustaz Fathul dalam mematah tomahan dalam syair tersebut.

Mengenai unsur politik dalam video tersebut, aku mohon maaf. Memandangkan sekarang ini semuanya mahu dikaitkan dengan politik, susah untuk aku cari video terbaik yang bersih daripada unsur tersebut.

Akhir kata, "ikut hampa lah nak pi demo ka tak nak. tapi kalau hampa jumpa si penulis, toksah dok buat apa... pi blah jauh-jauh". Sekali korang dah tersangkut, dengan pengetahuan yang kurang; bukan mudah nak berdialog dengan pengikut Syiah. Sampai kiamat pun depa tak nak mengaku salah.

Untuk maklumat lanjut, sila baca artikel berikut
Code:
http://syiahmalaysia.blogspot.com/2012/02/ulasan-awas-bahaya-syiah-yang-dibawa.html#more


[Image: 340550_352332418118081_100000239773702_1...3310_o.jpg]


PS: aku kurang aktif dalam board umum. aku tak pasti sama ada maklumat ini dah dikongsi ataupun belum. kalau belum dikongsi, minta korang ingatkan rakan-rakan korang yang lain.

PSS: Boleh ke orang Syiah kahwin dengan orang Sunni dengan mengekalkan status masing-masing selepas perkahwinan? Maksud aku, amalan Syiah masih dikekalkan? Sah ke perkahwinan tersebut? (dah dapat jawaban)

Reply
19-04-2012, 06:55 AM,
Post: #2
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
dlm senyap senyap dia sebarkan :3
[Image: Video-to-GIF.gif]
Reply
19-04-2012, 11:04 AM, (This post was last modified: 19-04-2012, 11:26 AM by ninja.)
Post: #3
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(19-04-2012, 04:46 AM)s3m00t Wrote:
Buka url di bawah dan baca artikel tersebut daripada huruf pertama hingga ke huruf yang terakhir.

Code:
http://khalid-ismath.blogspot.com/2011/03/syurgatolonglah-pulang.html

Aku ingat, maklumat ini hanya terlepas daripada pengetahuan aku. Bila ditanya pada rakan-rakan aku, rupanya ramai tidak tahu pasal hal ini. Atas sebab itu, adalah baik untuk aku sebarkan hal ini agar kita tidak akan terikut dengan apa yang dia amalkan.

Kenapa penting sangat hal Syiah dengan Khalid Ismath? Penting untuk kita tahu dia ialah pengikut Syiah adalah kerana dia antara kepala yang mengetuai pelbagai jenis demonstrasi untuk memperjuangkan pelbagai jenis perkara; dan yang terbaru, demonstrasi untuk memansuhkan PTPTN. Bukan itu sahaja., malah Khalid Ismath juga merupakan ahli Solidariti Mahasiswa Malaysia.

Quote:Minta jangan sesiapa kaitkan artikel ini dengan politik sebab tiada secalit niat pun aku ingin memasukkan hal tersebut dalam perbincangan ini. Apa jua korang nak sokong, pilihan terletak dalam tangan masing-masing. Apa jua korang ingin perjuangkan, korang lebih memahami apa yang korang inginkan. Apa jua korang ingin pertahankan, korang lebih tahu apa yang ingin korang kekalkan.

Jika korang mahu sokong pemansuhan PTPTN, korang mempunyai hak untuk menyokong mahupun menentang. Yang menjadi pokok kepada perbincangan ini, korang jauhkan diri daripada Khalid Ismath walaupun dia lah antara yang sibuk menjayakan demonstrasi tersebut. Nasihat aku... sentiasa berada dihadapan Syiah supaya mereka tidak akan dapat menggunakan kuasa mereka kelak untuk menindas kita.

Khalid Ismath merupakan antara nama mahasiswa yang kian dikenali ramai atas semangatnya yang berkobar-kobar dalam membangunkan anak muda bagi menentang beberapa perkara. Seperti dalam gambar (di bahagian paling bawah artikel), dia pernah dipanggil berceramah dalam Ceramah Kebangkitan Rakyat. Kebiasaannya, akan ada satu "level of respect" bagi setiap penceramah yang berdiri memberi syarahan di hadapan khalayak ramai. Hal ini jika kita biarkan... akan membuatkan dia pada suatu hari nanti berada dalam kedudukan tertinggi dalam sesebuah organisasi. Ini lah yang patut kita halang sebelum terlambat.

Video di bawah merupakan video Khalid Ismath membaca pusi mengenai Syiah. Minta korang tengok video ini sampai habis supaya maklumat yang ingin disampaikan tidak tergantung.



Dalam masa yang sama, aku ingin memohon maaf kerana video di atas mengandungi sedikit unsur politik. Walaubagaimanapun, ini lah video terbaik yang boleh aku kongsi memandangkan terdapat keratan Khalid Ismath membaca syair dan hujah Ustaz Fathul dalam mematah tomahan dalam syair tersebut.

Mengenai unsur politik dalam video tersebut, aku mohon maaf. Memandangkan sekarang ini semuanya mahu dikaitkan dengan politik, susah untuk aku cari video terbaik yang bersih daripada unsur tersebut.

Akhir kata, "ikut hampa lah nak pi demo ka tak nak. tapi kalau hampa jumpa si penulis, toksah dok buat apa... pi blah jauh-jauh". Sekali korang dah tersangkut, dengan pengetahuan yang kurang; bukan mudah nak berdialog dengan pengikut Syiah. Sampai kiamat pun depa tak nak mengaku salah.

Untuk maklumat lanjut, sila baca artikel berikut
Code:
http://syiahmalaysia.blogspot.com/2012/02/ulasan-awas-bahaya-syiah-yang-dibawa.html#more


[Image: 340550_352332418118081_100000239773702_1...3310_o.jpg]


PS: aku kurang aktif dalam board umum. aku tak pasti sama ada maklumat ini dah dikongsi ataupun belum. kalau belum dikongsi, minta korang ingatkan rakan-rakan korang yang lain.

PSS: Boleh ke orang Syiah kahwin dengan orang Sunni dengan mengekalkan status masing-masing selepas perkahwinan? Maksud aku, amalan Syiah masih dikekalkan? Sah ke perkahwinan tersebut? (dah dapat jawaban)


nice info.. puak syiah ngan wahabi pun memang ramai yg muncul nak akhir zaman ni.. 2-2 nampak macam islam tapi sebenarnya pendusta akhir zaman.. hati2 la.. walaupun banyak video agama dalam youtube.. ade sesetengah tu selit pemahaman syiah.. takpun wahabi..

wahabi ni dia suka citer bab mazhab,bab jisim Allah citer bab bidaah..
si syiah ni plak suka perlekeh para sahabat.

wahabi ngan syiah ni suka sesat/kafirkan orang, sebab orang taknak ikut ajaran diorang.. gerakan diorang ni makin kuat.. tambah2 kat syria ngan libya...gerakan diorang ni secara senyap ngah tarik orang2 muda macam pelajar universiti,pelajar sekolah.. dsb.

hati2 deh..





ni ada lagi..

http://youtu.be/uEdicBYluOk?t=2m35s

http://youtu.be/vyqqpO0eDNE

sila tengok video tersebut. tiada niat nak politik
-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Reply
19-04-2012, 04:22 PM,
Post: #4
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
syiah memang sesat,,
islam ape klu x mengaku nabi muhammad s.a.w sbgai rasul..
idea is bulletproof X_X

Troll 2
Reply
19-04-2012, 04:47 PM,
Post: #5
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(19-04-2012, 04:22 PM)sauzadeace Wrote: syiah memang sesat,,
islam ape klu x mengaku nabi muhammad s.a.w sbgai rasul..

ade banyak jenis aliran syiah sebenarnya. ada versi mengaku nabi muhammad rasul.. ade yang tak..
-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Reply
09-06-2013, 07:33 AM, (This post was last modified: 09-06-2013, 07:40 AM by matz.)
Post: #6
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Quote:nice info.. puak syiah ngan wahabi pun memang ramai yg muncul nak akhir zaman ni.. 2-2 nampak macam islam tapi sebenarnya pendusta akhir zaman.. hati2 la.. walaupun banyak video agama dalam youtube.. ade sesetengah tu selit pemahaman syiah.. takpun wahabi..

wahabi ni dia suka citer bab mazhab,bab jisim Allah citer bab bidaah..
si syiah ni plak suka perlekeh para sahabat.

wahabi ngan syiah ni suka sesat/kafirkan orang, sebab orang taknak ikut ajaran diorang.. gerakan diorang ni makin kuat.. tambah2 kat syria ngan libya...gerakan diorang ni secara senyap ngah tarik orang2 muda macam pelajar universiti,pelajar sekolah.. dsb.

Khalid Ismath = Tokoh Pemuda Syiah Malaysia GayFace

Utamakan Aqidah. Biar berbeza pandangan politik jangan berbeza aqidah!

Syiah Celaka!
Mereka menyembelih, merogol, menyiksa saudara Sunni kita di Syria sekarang.

-------------------------
Siapa Wahabi?
Spoiler:

btw, Wahabi dan Syiah tidak sama.
Dulu aku pun bersangka buruk pada Wahabi. Mazhab baru ini banyak di anuti di Saudi. Pendekkan cerita, berhati-hati dalam menghukum.
Jika Wahabi sesat, itu bermakna anda menyesatkan hampir seluruh Muslim di Saudi.

Kalau di M'sia, mereka yang mengikuti manhaj Salaf akan di gelar sebagai Wahabi.
Aku melihat sendiri dan belajar perbezaan antara 'ustaz-ustaz yang biasa' V. Ustaz Salafi ni.
Mereka yang digelar Wahabi ini suka mengkafirkan orang? Strictly wrong!
Sebaliknya ' ustaz-ustaz biasa ' ini lah yang suka mengatakan Salafi sebagai sesat, kafir dsb.

Siapa Wahabi?
ringkasannya, mereka ini apabila bertemu ayat-ayat mutasyabihat dalam Qur'an, mereka beriman dan diam. Mereka juga beriman dengan makna zahir dan batin ayat tersebut. Namun begitu, tidak pernah pula mereka berkata bahawa Allah itu berjisim. Itu adalah fitnah jahat ke atas golongan Salafi. Mereka beriman dengan zahir ayat tersebut tanpa menyamakan Allah dengan sifat-sifat Makhluk. Maha Suci Allah dari menyerupai makhluk!
Selain itu, mereka mengambil pendekatan selamat dalam beribadah. Oleh itu, mereka meninggalkan bidaah-bidaah di dalam agama sesuai dengan hadith shahih yang mengatakan semua bidaah di dalam agama sebagai sesat. Dengan kata lain, tiada bidaah hasanah bagi mereka kecuali Ulama' telah berijma' dan membenarkannya.


*ustaz-ustaz biasa = majoriti ustaz dekat M'sia ni la, BUKAN MAKSUDNYA USTAZ NI 'biasa-biasa' / tak pandai, bukan maksudnya aku merendahkan diorang..tak tau nak pakai term apa untuk bagi korang faham tpi, aku panggil mereka golongan Asya'irah. Bole juga dipanggil dengan Khalafi.
>>>>> fahami Asya'irah, anda akan faham Salafi Smile

*Salafi = mengikut manhaj golongan tabi tabiin. Tidak mengunjurkan taklid buta. Berusaha mengikuti jalan ahli hadith (tabiin) sekadar yang mampu.

Info lanjut: http://fikrahhalaqah.com/salafi-dan-khal...ti-semasa/
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
09-06-2013, 09:13 AM, (This post was last modified: 09-06-2013, 09:15 AM by MrPaan.)
Post: #7
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(09-06-2013, 07:33 AM)matz Wrote:
Quote:nice info.. puak syiah ngan wahabi pun memang ramai yg muncul nak akhir zaman ni.. 2-2 nampak macam islam tapi sebenarnya pendusta akhir zaman.. hati2 la.. walaupun banyak video agama dalam youtube.. ade sesetengah tu selit pemahaman syiah.. takpun wahabi..

wahabi ni dia suka citer bab mazhab,bab jisim Allah citer bab bidaah..
si syiah ni plak suka perlekeh para sahabat.

wahabi ngan syiah ni suka sesat/kafirkan orang, sebab orang taknak ikut ajaran diorang.. gerakan diorang ni makin kuat.. tambah2 kat syria ngan libya...gerakan diorang ni secara senyap ngah tarik orang2 muda macam pelajar universiti,pelajar sekolah.. dsb.

Khalid Ismath = Tokoh Pemuda Syiah Malaysia GayFace

Utamakan Aqidah. Biar berbeza pandangan politik jangan berbeza aqidah!

Syiah Celaka!
Mereka menyembelih, merogol, menyiksa saudara Sunni kita di Syria sekarang.

-------------------------
Siapa Wahabi?
Spoiler:

btw, Wahabi dan Syiah tidak sama.
Dulu aku pun bersangka buruk pada Wahabi. Mazhab baru ini banyak di anuti di Saudi. Pendekkan cerita, berhati-hati dalam menghukum.
Jika Wahabi sesat, itu bermakna anda menyesatkan hampir seluruh Muslim di Saudi.

Kalau di M'sia, mereka yang mengikuti manhaj Salaf akan di gelar sebagai Wahabi.
Aku melihat sendiri dan belajar perbezaan antara 'ustaz-ustaz yang biasa' V. Ustaz Salafi ni.
Mereka yang digelar Wahabi ini suka mengkafirkan orang? Strictly wrong!
Sebaliknya ' ustaz-ustaz biasa ' ini lah yang suka mengatakan Salafi sebagai sesat, kafir dsb.

Siapa Wahabi?
ringkasannya, mereka ini apabila bertemu ayat-ayat mutasyabihat dalam Qur'an, mereka beriman dan diam. Mereka juga beriman dengan makna zahir dan batin ayat tersebut. Namun begitu, tidak pernah pula mereka berkata bahawa Allah itu berjisim. Itu adalah fitnah jahat ke atas golongan Salafi. Mereka beriman dengan zahir ayat tersebut tanpa menyamakan Allah dengan sifat-sifat Makhluk. Maha Suci Allah dari menyerupai makhluk!
Selain itu, mereka mengambil pendekatan selamat dalam beribadah. Oleh itu, mereka meninggalkan bidaah-bidaah di dalam agama sesuai dengan hadith shahih yang mengatakan semua bidaah di dalam agama sebagai sesat. Dengan kata lain, tiada bidaah hasanah bagi mereka kecuali Ulama' telah berijma' dan membenarkannya.


*ustaz-ustaz biasa = majoriti ustaz dekat M'sia ni la, BUKAN MAKSUDNYA USTAZ NI 'biasa-biasa' / tak pandai, bukan maksudnya aku merendahkan diorang..tak tau nak pakai term apa untuk bagi korang faham tpi, aku panggil mereka golongan Asya'irah. Bole juga dipanggil dengan Khalafi.
>>>>> fahami Asya'irah, anda akan faham Salafi Smile

*Salafi = mengikut manhaj golongan tabi tabiin. Tidak mengunjurkan taklid buta. Berusaha mengikuti jalan ahli hadith (tabiin) sekadar yang mampu.

Info lanjut: http://fikrahhalaqah.com/salafi-dan-khal...ti-semasa/

dalam pandangan aku pengikut syiah adalah penyokong/pemimpin dari PKR
Spoiler:
[Image: 340550_352332418118081_100000239773702_1...3310_o.jpg]
Big Grin syiah wujud kerana politik yang berlaku antara abu bakar dan saidina Ali kan ~Hmm begitu juga PKR yang menganggap orang umno merampas jawatan Anwar Ibrahim,then mereka mengkafirkan orang-orang umno sama seperti mereka menkafirkan sahabat2 nabi yang mewartakan Abu Bakar sebagai pemimpin =) (me kurang agama,jangan mencela jika salah,tunjuk yang betul)
Spoiler:
;b
Reply
09-06-2013, 09:38 AM,
Post: #8
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
ayat 'mereka' itu terlalu umum,seolah2 memaksudkan seluruh pemimpin PKR itu sendiri, ya mungkin ada segelintir yg dituduh syiah.. jika ya jauhilah/perangilah..
namun kita sebagai masyarakat umum yg disogok dengan pelbagai maklumat yg xtau sumber dari mana yg xtau sape pencetusnya jgnlah mudah percaya dan sibuk2 mengobar2 kan agenda mereka2 yg mahu Islam itu berpecah..
Hmm
Reply
09-06-2013, 11:10 AM,
Post: #9
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
~cr2 jgn buat statement simple macam ni paan
~cr1 ni da bole kire fitnah brader Facepalm
cara ko tulis tu da macam semua penyokong/pemimpin tu pengikut syiah.
aniwei, ku tak sokong mane2 politik ;d

(09-06-2013, 09:13 AM)MrPaan Wrote: dalam pandangan aku pengikut syiah adalah penyokong/pemimpin dari PKR
Spoiler:
[Image: 340550_352332418118081_100000239773702_1...3310_o.jpg]
Smile jgn ban saye. ade silap tulun tunjukan Smile
Reply
09-06-2013, 12:04 PM,
Post: #10
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
ok =) hanya sesetengah ;d
Spoiler:
;b
Reply
09-06-2013, 12:16 PM, (This post was last modified: 09-06-2013, 12:21 PM by matz.)
Post: #11
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(09-06-2013, 09:13 AM)MrPaan Wrote:
(09-06-2013, 07:33 AM)matz Wrote:
Quote:nice info.. puak syiah ngan wahabi pun memang ramai yg muncul nak akhir zaman ni.. 2-2 nampak macam islam tapi sebenarnya pendusta akhir zaman.. hati2 la.. walaupun banyak video agama dalam youtube.. ade sesetengah tu selit pemahaman syiah.. takpun wahabi..

wahabi ni dia suka citer bab mazhab,bab jisim Allah citer bab bidaah..
si syiah ni plak suka perlekeh para sahabat.

wahabi ngan syiah ni suka sesat/kafirkan orang, sebab orang taknak ikut ajaran diorang.. gerakan diorang ni makin kuat.. tambah2 kat syria ngan libya...gerakan diorang ni secara senyap ngah tarik orang2 muda macam pelajar universiti,pelajar sekolah.. dsb.

Khalid Ismath = Tokoh Pemuda Syiah Malaysia GayFace

Utamakan Aqidah. Biar berbeza pandangan politik jangan berbeza aqidah!

Syiah Celaka!
Mereka menyembelih, merogol, menyiksa saudara Sunni kita di Syria sekarang.

-------------------------
Siapa Wahabi?
Spoiler:

btw, Wahabi dan Syiah tidak sama.
Dulu aku pun bersangka buruk pada Wahabi. Mazhab baru ini banyak di anuti di Saudi. Pendekkan cerita, berhati-hati dalam menghukum.
Jika Wahabi sesat, itu bermakna anda menyesatkan hampir seluruh Muslim di Saudi.

Kalau di M'sia, mereka yang mengikuti manhaj Salaf akan di gelar sebagai Wahabi.
Aku melihat sendiri dan belajar perbezaan antara 'ustaz-ustaz yang biasa' V. Ustaz Salafi ni.
Mereka yang digelar Wahabi ini suka mengkafirkan orang? Strictly wrong!
Sebaliknya ' ustaz-ustaz biasa ' ini lah yang suka mengatakan Salafi sebagai sesat, kafir dsb.

Siapa Wahabi?
ringkasannya, mereka ini apabila bertemu ayat-ayat mutasyabihat dalam Qur'an, mereka beriman dan diam. Mereka juga beriman dengan makna zahir dan batin ayat tersebut. Namun begitu, tidak pernah pula mereka berkata bahawa Allah itu berjisim. Itu adalah fitnah jahat ke atas golongan Salafi. Mereka beriman dengan zahir ayat tersebut tanpa menyamakan Allah dengan sifat-sifat Makhluk. Maha Suci Allah dari menyerupai makhluk!
Selain itu, mereka mengambil pendekatan selamat dalam beribadah. Oleh itu, mereka meninggalkan bidaah-bidaah di dalam agama sesuai dengan hadith shahih yang mengatakan semua bidaah di dalam agama sebagai sesat. Dengan kata lain, tiada bidaah hasanah bagi mereka kecuali Ulama' telah berijma' dan membenarkannya.


*ustaz-ustaz biasa = majoriti ustaz dekat M'sia ni la, BUKAN MAKSUDNYA USTAZ NI 'biasa-biasa' / tak pandai, bukan maksudnya aku merendahkan diorang..tak tau nak pakai term apa untuk bagi korang faham tpi, aku panggil mereka golongan Asya'irah. Bole juga dipanggil dengan Khalafi.
>>>>> fahami Asya'irah, anda akan faham Salafi Smile

*Salafi = mengikut manhaj golongan tabi tabiin. Tidak mengunjurkan taklid buta. Berusaha mengikuti jalan ahli hadith (tabiin) sekadar yang mampu.

Info lanjut: http://fikrahhalaqah.com/salafi-dan-khal...ti-semasa/

dalam pandangan aku pengikut syiah adalah penyokong/pemimpin dari PKR
Spoiler:
[Image: 340550_352332418118081_100000239773702_1...3310_o.jpg]
Big Grin syiah wujud kerana politik yang berlaku antara abu bakar dan saidina Ali kan ~Hmm begitu juga PKR yang menganggap orang umno merampas jawatan Anwar Ibrahim,then mereka mengkafirkan orang-orang umno sama seperti mereka menkafirkan sahabat2 nabi yang mewartakan Abu Bakar sebagai pemimpin =) (me kurang agama,jangan mencela jika salah,tunjuk yang betul)


Syiah wujud kerana si munafiq Yahudi Abdullah Bin Saba. Dia lah yang berpura-pura memeluk Islam dan menyebarkan fahaman Syiah! Iaitu, menyebarkan propaganda Ali yang paling layak menjadi khalifah! Dia juga menfitnah Abu Bakar, Umar dan Uthman dengan mendakwa sahabat nabi ini telah menyembunyikan wasiat Nabi SAW yang mahukan Ali sebagai khalifah. Sedangkan wasiat ini tidak wujud! (sila rujuk Sirah perlantikan Abu Bakar sebagai khalifah). Sejarah ini terdapat dalam kitab Syiah yang mereka karang sendiri.

Ringkasannya, Syiah wujud selepas kewafatan Saidina Uthman RA kerana ditikam.
Pada waktu ini juga, berlakunya salah faham perlantikan khalifah di antara sahabat Nabi SAW iaitu Saidina Ali RA dan Muawiyah RA sehingga tercetusnya Perang Siffin.

Sebab Terjadinya Perang Siffin? Semasa kewafatan Saidina Ali, Muawiyah menjadi gabenor di Syria. Oleh itu, perlantikan Saidina Ali RA sebagai khalifah tidak di iktiraf oleh Muawiyah RA dan pengikutnya. Tambahan pula, Muawiyah RA sebagai saudara Saidina Uthman RA berpendapat, dialah yang paling layak untuk mengadili / menuntut bela atas pembunuhan itu. Sedangkan, Saidina Ali pula seperti tidak bersungguh-sungguh dalam hal itu (kalau tak silap, Saidina Ali mahu mengutamakan perpaduan ummat Islam yang berpecah secara kritikal ketika itu.)

*Itulah sebab terjadinya Perang Siffin. Tetapi,, AWAS !!!!!!!!!!!!!
Jangan terpedaya bahawa Perang Siffin mengorbankan beribu-ribu orang Islam! Sejarah seperti itu ditulis oleh Syiah! Mereka menipu!
Jika terjadi pertumpahan darah sekali pun, jumlahnya berbelas-belas orang sahaja!

Atas sebab ini jugalah Syiah mengkafirkan Muawiyah dan anaknya Yazid!
------------

Berbalik kepada Abdullah Bin Saba' tadi, dialah yang menyerbarkan fahaman bahawa Saidina Ali yang paling layak menjadi khalifah kerana beliau Ahlul Bait (keluarga nabi). Abdullah Bin Saba' ini pernah dihalau oleh Saidina Ali sendiri kerana dia mengatakan Saidina Ali sebagai tuhan.

Selepas kewafatan Saidina Ali RA, Syiah berpecah kepada dua. Golongan yang sesat, ialah golongan seperti hari ini yang terlalu memuja-muja Ali! Golongan yang tidak sesat, mereka yang berpendapat Saidina Ali lah sebagi sahabat yang paling layak dilantik sebagai khalifah, mereka masih ASWJ dan tidaklah sampai taksub kepada Ali RA.


*Jika ada fakta yang salah harap di betulkan, dan semoga Allah mengampunkan dosa ini.
------


PKR Syiah? PAS Syiah?
Tidak tepat sama sekali! Tidak boleh menghukum semua sekali. Tapi, memang terdapat ahli-ahli PAS dan PKR yang pro / menganut SYiah.

Dan, di dalam UMNO itu sendiri pun ada individu yang pro / menganut Syiah !

[Image: mat-sabu-sept12.jpg]

beliau ini pro Syiah. Wallahu'alam.
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
10-06-2013, 04:02 AM, (This post was last modified: 10-06-2013, 04:04 AM by JejakaPemalu.)
Post: #12
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Tambahan sedikit jangan percaya kepada wiki https://ms.wikipedia.org/wiki/Syiah sepenuhnya ayat bawah nih xleh caya..
Quote:Sementara itu, ada perkataan Syiah dalam Hadith Nabi S.A.W lebih dari tiga kali, antaranya disebut oleh Imam as-Suyuti dalam tafsirnya Durr al-Manthur, Beirut, Jilid 6, hal.379 - Surah al-Bayyinah, Nabi S.A.W bersabda:"Wahai Ali, engkau dan Syiah engkau (golongan engkau) di Hari Kiamat nanti keadaannya dalam redha dan diredhai", dan sabdanya lagi:"Ini (Ali) dan Syiahnya (golongannya) (bagi) mereka itulah yang mendapat kemenangan di Hari Kiamat nanti".
Jom negok surah alBayinnah

Ayat Pertama
Spoiler:

Orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) serta orang-orang musyrik, tidak akan terlepas (dari kepercayaan dan amalan masing-masing) sehingga datang kepada mereka bukti yang jelas nyata, -

Ayat Kedua
Spoiler:

Iaitu seorang Rasul dari Allah yang membacakan (kepada mereka) Lembaran-lembaran Suci,

Ayat Ketiga
Spoiler:

Terkandung di dalamnya pelajaran-pelajaran dan hukum-hukum yang benar.

Ayat Keempat
Spoiler:

Dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Kitab (Taurat dan Injil) itu, tidak berpecah-belah melainkan setelah datang kepada mereka bukti yang jelas nyata.

Ayat Kelima
Spoiler:
Pada hal mereka tidak diperintahkan melainkan supaya menyembah Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya, lagi tetap teguh di atas tauhid; dan supaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat. Dan yang demikian itulah Ugama yang benar.

Ayat Keenam
Spoiler:

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab dan orang-orang musyrik itu akan ditempatkan di dalam neraka Jahannam, kekalah mereka di dalamnya. Mereka itulah sejahat-jahat makhluk.

Ayat Ketujuh
Spoiler:

Seungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, mereka itulah sebaik-baik makhluk.

Ayat Kelapan
Spoiler:

Balasan mereka di sisi Tuhannya ialah syurga Adn (tempat tinggal yang tetap), yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; kekalah mereka di dalamnya selama-lamanya; Allah reda akan mereka dan merekapun reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Balasan yang demikian itu untuk orang-orang yang takut (melanggar perintah) Tuhannya.


Takde satu pon pasal Ali RA.

Lagi satu puak syiah ni berasal dari Puak Yahudi nama apa ntah JP xhenggat...so when Rasullah bawak Islam and kuasa empire Islam hebat time tuh dorg convert masuk Islam. Selepas kewafatan Rasullah s.a.w puak ini yg belum dikenali sebagai syiah berpecah kepada 3. Yang pertama murtad kembali kepada agama asal mereka (antara org2 israel sekang nih), kedua masih lagi berpegang kepada ajaran islam yg sebenar dan ketiga yang islam tapi sesat. Wujud nya perkataan syiah nih dari perkataan arab yg bermaksud Pengikut. So dari dua yang tak murtad (sama ada sesat atau idak) banyak pecahan pegangan. Yang paling billboard top list adalah yang sesat ada pembawaan Abdullah bin Saba' atau Sabaiah mereka nih lah yg caci hina para sahabat.

Jp tau sebanyak sedikit dari org Iran yang mengaku dirinya Syiah dan berkahwin ngn org Sunni.. Katanya dia percaya Rasullah nabi terakhir dia xfolo Sabaiah.. When ask about marriage dia cakap can different Mazhab marry each other? For example Mazhab Maliki dan Mazhab Syafie tak leh kawen sesama ke? Kami masih Islam...

So bila pikir2 balik Islam menjadi 73 (tujuh puluh tiga) golongan atau firqoh, dan hanya satu golongan yang berpadu pada ajaran Nabi Muhammad SAW dan para Sahabatnya (Jama’ah) yang asal. 72 tuh still Islam ke or sebaliknya???
However near and dear you are with wife, children, friends, families they are not you; they are outside of you. The inside of you says who is near. If nothing is said than you are foreveralone. Raise your iman and you shall not be foreveralone.
Reply
10-06-2013, 06:38 AM, (This post was last modified: 10-06-2013, 07:13 AM by matz.)
Post: #13
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Kalau Syiah tu sampai mengkafirkan sahabat-sahabat, menggelar Aisyah sebagai pelacur, memuja-muja Ali, berkata Qur'an yang ada sekarang masih tidak lengkap, dan menyalahkan Nabi SAW dengan berkata Baginda yang harus bertanggungjawab atas fitnah ini (fitnah antara Sunni dan Syiah)

maka,

dia bukan lagi Muslim! Aqidah seperti itu ditolak! Mereka wajib diperangi!

Mazhab Syafie, Maliki , Hambali, dan Hanafi hanya berbeza pendapat dalam perkara-perkara Feqah (perkara2 cabang), bukan dalam Aqidah!

Ulama'-Ulama' dunia sendiri berkata, mereka bukan sebahagian dari mazhab Islam, mereka mencipta agama baru yang sesat lagi menyesatkan! Wallahu'alam

*Seperti yang JP post, kena berhati-hati dengan dalil puak Syiah. Mereka juara mencipta hadith-hadith palsu. Cerita-cerita dongeng. Memalsukan fakta-fakta sejarah.

*Puasa dah dekat. Sila pastikan anda tidak membeli kurma dari Iran. boss

Kalau ikut agama Syiah, Rukun Iman mereka yang ke - 5 = Walayah / Wilayah. Maksudnya percaya kepada Imam 12.

Korang percaya Imam 12 tak? Klo tak caya, habis la korang jadi kafir. Matz pun kafir..OK

GayFace

----------------

Ramai yang beranggaapan bahawa Syiah adalah salah satu dari cabang mazhab di dalam islam. Namun tahukah anda, isikandungan ajaran dan aqidahnya yang amat berbeza dengan Islam yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w.

Silap! Siapa yang masih menganggap begitu.

https://www.youtube.com/watch?feature=pl...qbPEI0w-2k

-------------------

Syeikh al-Qaradhawi ialah Ulama' yang paling mahu mendekatkan/merapatkan perhubungan Syiah & Sunni sebelum ini. Selama beberapa tahun, beliau telah pergi ke semua negara-negara Syiah dan mengusulkan perdamaian.

Antara isi kandungan perjanjian damai itu ialah,

> Sunni tidak akan menyebarkan doktrin mereka di negara-negara Syiah. Dan, Syiah tidak boleh menyebarkan doktrin mereka di negara-negara Sunni.

Tetapi, yang berlaku sebaliknya. Mereka umpama Yahudi dan Munafiq! Apabila berjanji, mereka khianat. Di Syria, Syiah sengaja membina kuil-kuil mereka di tengah-tengah komuniti Sunni (menurut ustaz yang berceramah Bahaya Syiah di masjid malam tadi, beliau sendiri yang melihatnya semasa melawat Syria).

Apabila berlaku pergolakan antara Sunni dan Syiah di Syria sekarang, al- Qardawi telah mengubah pendiriannya sama sekali!

Quote: Saya telah tersalah tafsir selama ini tentang saudara salafi dan wahabi di Saudi, mereka terlebih dahulu mengetahui Syiah dan Iran lebih dari saya dan selama ini saya memanggil mereka Iran Kuffar walhal hakikatnya mereka adalah MUSUH kita, MUSUH UMMAT ISLAM keseluruhannya. Mereka sebenarnya telah mengkhianati kita sejak sekian lama dan akhirnya, hari ini, semuanya telah jelas. Mereka di Syria dan sedang membunuh saudara seaqidah kita bersama Hizbullah. Jangan panggil mereka Hizbullah, mereka selayaknya digelar HizbulSyaiton dan Allah tiada kaitan dengan mereka.

Saya menyeru seluruh ummah melawan Kuffar dan Syiah dalam Hizbullat. Mereka ternyata kuffar tanpa sedikit keraguan. Mereka sedang menjalankan operasi pembersihan etnik di Syria dengan tujuan untuk membina 'Negara Syiah Barat' di barat Syria. Dengan terhasilnya negara baru itu, ummah kita akan dibahagikan dan bertambah kecil.

Saya juga telah menyeru semasa khutbah solat Jumaat agar semua umat Islam di seluruh Dunia yang memiliki kekuatan dan alternatif untuk menentang Iran dan Hizbulsyaiton agar pergi sekarang ke Syria dan berjuang mempertahankan tanah Sham dan saya mengucapkan tahniah kepada saudara-saudara kita di teluk Arab atas keputusan baru yang mereka buat beberapa minit lalu bahawa Hizbullat adalah organisasi pengganas dan jika mana-mana ahli hizbullat ditemui di negara-negara teluk akan dibunuh sebagai murtad kafir.

Hari ini, Hizbullat membuat kenyataan kononnya mereka mempertahankan Syria dan menuntut untuk membantu sunni di Syria daripada kuffar. Apa pula seterusnya? Mempertahankan Sunni di Arab dan membawa kebebasan untuk Mekah dengan cara yang sama yang mereka lakukan terhadap Al Qusair? Semoga Allah mengutuk Iran, KETUA segala kejahatan dan Semoga Allah mengutuk hizbulSyaitan dan tulang belakangnya di Iraq dan Semoga Allah memberi kemenangan yang cepat keatas Mujahideen di Syria dan menyembuhkan mereka yang tercedera dan membebaskan mereka yang diculik. Dan seterusnya, Bilad al sham yang dicintai akan datang kembali kepada kita, InsyaAllah.

http://www.al-ahkam.net/home/syiah-iran-...lafi-saudi

*Dulu aku pun bersangka baik dengan Syiah, tapi sekarang tak lagi.

Celakalah mereka yang redha akan Syiah!

[Image: 995987_546151405426034_2088621877_n.jpg]

kalau mereka masih memanggil pejuang-pejuang Sunni sebagai pemberontak, mohon deface sekali lagi..kasi sekolah sikit Facepalm boss

Quote:[Image: 296114_469674843117939_1573858814_n.jpg]

Mangsa di Syria. Tinggal kepala je...
Budak2 pun jadi mangsa Bashar?
Macam mana nak panggil Syiah sebagaian dari mazhab Islam? Facepalm
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
10-06-2013, 02:46 PM,
Post: #14
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Thanks for d info!

Actually aku penah p perjumpaan syiah kat gombak dlm tahun 2008-2009. Saja nak tengok macam mana depa ni.. N dari penelitian aku memang dieorg ni sesat dan sangat menyesatkan.. Selesai penceramah dari iran beri ceramah, biskot2 ni pon berzikir menari-nari, sambil menumbuk2 dada.. kami yg sunni ni dok tepi je tgk.. n fyi memang ramai penganut syiah ni kat Malaysia!
Reply
10-06-2013, 05:47 PM,
Post: #15
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
2008-2009?
lepas 3 tahun..Syiah kat M'sia semakin bertambah..tu yang merisaukan.~OK
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Kaitan antara Syiah dan Android jantan 6 611 28-08-2013, 03:40 PM
Last Post: p0pc0rn

Forum Jump: