Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jauhi Pengikut Syiah Ini.
26-07-2013, 05:33 PM,
Post: #46
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Well, masih lagi Islam. Kafirkah dia. ^_^
̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\=(•̪●)=/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿ ̿ - انا کڤيتݢولوڠ
http://fatah.afraid.org/
[Image: 763440762.png]
Reply
26-07-2013, 05:35 PM,
Post: #47
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Thread yang akan di-create kelak, akan diberikan lebih pencahayaan. insya'allah Smile
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
26-07-2013, 05:39 PM, (This post was last modified: 26-07-2013, 07:25 PM by fatah.)
Post: #48
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Well, tidak dinafikan ana masih kurang dalam bab-bab agama & masalah dunia. Tetapi ana akan cuba pastikan Islam akan bersatu. Yang telah terpecah ke arah bersatu itu sahaja yang akan masuk Syurga. ^_^
̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\=(•̪●)=/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿ ̿ - انا کڤيتݢولوڠ
http://fatah.afraid.org/
[Image: 763440762.png]
Reply
02-08-2013, 11:40 PM,
Post: #49
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
[Image: 1098368_418454868271431_649936059_n.jpg]
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
03-08-2013, 10:33 PM,
Post: #50
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Hizbollah?!
   
   
Reply
03-08-2013, 10:50 PM,
Post: #51
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
before isu pasal syiah ni hot.. dalam blog arwah Tuan kelarias.. dah memang hangat ngan isu pasal syiah kat iran. iran memang kubu syiah.. wallahua'lam. hati2 la kalian. Jangan langsung terjebak dengan syiah. syiah itu kafir yang nyata.. jangan langsung iktiraf syiah.
"hidup umpama roda harini orang baling taik kat kita.. esok orang yang baling taik tu kena baling taik 2-3 kali ganda lagi banyok.."
Reply
04-08-2013, 11:44 AM,
Post: #52
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
pening aku dgn isu ni dimana ada plak sesetengah puak pro syiah ni menyatakan syiah ni sama mcm yahudi..ada yahudi jahat dan ada yahudi baik..
ada plak yg suruh pergi buat kajian mengenai nasab2 imam besar syiah dan juga menyuruh anti syiah ni pergi ke iran bergaul dgn syiah2 sana yg katanya sangat2 menghormati sunni dan xde pun nak berbunuh2an..
Reply
04-08-2013, 02:04 PM,
Post: #53
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(04-08-2013, 11:44 AM)sil Wrote: pening aku dgn isu ni dimana ada plak sesetengah puak pro syiah ni menyatakan syiah ni sama mcm yahudi..ada yahudi jahat dan ada yahudi baik..
ada plak yg suruh pergi buat kajian mengenai nasab2 imam besar syiah dan juga menyuruh anti syiah ni pergi ke iran bergaul dgn syiah2 sana yg katanya sangat2 menghormati sunni dan xde pun nak berbunuh2an..

Bergaul dengan orang awam Syiah di Iran mungkin biasa. Bergaul dengan orang awam Syiah di M'sia juga. Tiada bunuh berbunuhan.

Tapi, penilaian terhadap Syiah itu lebih tepat jika kita mengkaji sendiri kitab-kitab mereka.

sedikit terjemahan dari kitab-kitab Syiah yang ditulis oleh ulama' mereka akan dibuat.
Coming soon. insya'allah
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
04-08-2013, 03:37 PM,
Post: #54
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
itulah..bila sampai ke bab kafir mengkafir ni la yg si syiah ni beria2 suruh pergi bergaul dgn syiah2 iran sana nun.. kononnya amalan syiah ni sama je dgn yg amalan si sunni yg adakalanya terdapat jua kesesatan/kesilapan dalam beribadah.

tp gaya dia cakap tu menunjukkan yg syiah ni adalah benar..mana mungkin itu bisa terjadi? aku masih lagi stand dgn pendirian ulul amri yg syiah di malaysia, iran atau di dunia ni sekalipun tetap sesat!

banyak sgt yg pencong2.. bila berdebat selalu putar belit.
Reply
04-08-2013, 03:59 PM,
Post: #55
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
Sebelum ni, aku pun pandanga baik pada Syiah.
Pernah ada kuliah bahaya syiah dekat Masjid, tapi aku dengar kejap je..pastu blah sebab rasa penceramah tu tak betul.
Pada aku, Syiah dengan ASWJ, kenapa nak gaduh2? Akhirnya, Amurika yang untung.
*Masa tu isu Syiah dengan Sunni dekat Iraq.

Tpi, lepas perang dekat Syria ni, baru aku mengerti apa itu Syiah. OK
---

Sejak kecik kot, kalau baca Mingguan M'sia, Pendidikan Islam kat sekolah, diorang pahamkan aku sebahagian Syiah je yang sesat. Tpi, hakikatnya sebaliknya. sebahagian besar Syiah tu sesat. Syiah Rafidah.

Btw, sampai hari ini, Harakah masih malu-malu nak cerita kekejaman tentera Syiah di terhadap Sunni di Syria. Peace Smile
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
04-08-2013, 05:44 PM, (This post was last modified: 04-08-2013, 05:46 PM by RFC792.)
Post: #56
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.

(04-08-2013, 05:44 PM)RFC792 Wrote: sape boleh jawap soalan aku ni..

1) syiah boleh kahwin mutaah? maksud aku semua syiah
2) syiah boleh bersetubuh disiang hari pada bulan ramadhan dan tidak batal puasa?
3) syiah boleh korek idong disiang hari?
4) syiah boleh kahwin dgn bdak berumur 6tahun?
5) syiah boleh qadakan solat waktu sesuka hati?
6) kenapa jawapan diberikan oleh fahaman syiah berbeza ttg syaitan yang xiktiraf nabi adam?

berbalik kepada syiah..ada sepotong ayat al quran mengatakan apabila tiba hari khiamat..ade segolongan manusia yang akan menolong yahudi utk menentang umat islam.."segolongan manusia"? siapa kah mereka? wallahualam
"Tanda ilmu itu berkat ialah semakin tinggi ilmu kita,semakin tunduk rendah kita bertawaduk kepada Allah dan juga sesama manusia.Merasakan betapa hebatnya Allah dan tinggi ilmuNya sehingga kita berasa betapa kerdilnya ilmu kita"
[Image: 2770527825.png]
Reply
04-08-2013, 06:46 PM,
Post: #57
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(04-08-2013, 05:44 PM)RFC792 Wrote:
(04-08-2013, 05:44 PM)RFC792 Wrote: sape boleh jawap soalan aku ni..

1) syiah boleh kahwin mutaah? maksud aku semua syiah
2) syiah boleh bersetubuh disiang hari pada bulan ramadhan dan tidak batal puasa?
3) syiah boleh korek idong disiang hari?
4) syiah boleh kahwin dgn bdak berumur 6tahun?
5) syiah boleh qadakan solat waktu sesuka hati?
6) kenapa jawapan diberikan oleh fahaman syiah berbeza ttg syaitan yang xiktiraf nabi adam?

berbalik kepada syiah..ada sepotong ayat al quran mengatakan apabila tiba hari khiamat..ade segolongan manusia yang akan menolong yahudi utk menentang umat islam.."segolongan manusia"? siapa kah mereka? wallahualam

http://www.fatimah.org/
Reply
04-08-2013, 07:20 PM,
Post: #58
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(04-08-2013, 05:44 PM)RFC792 Wrote:
(04-08-2013, 05:44 PM)RFC792 Wrote: sape boleh jawap soalan aku ni..

1) syiah boleh kahwin mutaah? maksud aku semua syiah
2) syiah boleh bersetubuh disiang hari pada bulan ramadhan dan tidak batal puasa?
3) syiah boleh korek idong disiang hari?
4) syiah boleh kahwin dgn bdak berumur 6tahun?
5) syiah boleh qadakan solat waktu sesuka hati?
6) kenapa jawapan diberikan oleh fahaman syiah berbeza ttg syaitan yang xiktiraf nabi adam?

berbalik kepada syiah..ada sepotong ayat al quran mengatakan apabila tiba hari khiamat..ade segolongan manusia yang akan menolong yahudi utk menentang umat islam.."segolongan manusia"? siapa kah mereka? wallahualam

Nikah muta'ah dibenarkan. Tpi, tak semua pengikut yang mengamalkan.

Soalan no 2...entah.

soalan no 3, kita pun bole. Ada pendapat kata tidak batal cuma makruh, sebab tiada dalam nas korek hidung batal puasa.

soalan no 4, ASWJ pun bole kahwin dgn bdak berumur 6 tahun. Sah dengan persetujuan penjaganya. Tpi tak boleh hidup bersama mcm tu la kot. Nikah gantung smpai baligh. (ada perbezaan pendapat pasal ni)

soalan no 5, dalam ASWJ, ada perbezaan pendapat pasal qada' solat. pendekkan cerita, contoh kalau tadi tak sedar utk bangun subuh, bangun tidur terus aje la solat subuh. Walau dah pukul 10 pagi.
Tpi ada dalam fahaman Syiah, ada waktu solat yg boleh dijamakkan sesuka hati.

soalan no 6. entah. tak tau pun.

----------------

Basically, dalam fahaman Syiah. Mereka sangat menantikan kemunculan Imam Mahdi.
Kononya, Imam Mahdi akan membawa Qur'an yang lengkap. (pada mereka, Qur'an sekarang ini tidak lengkap)
Rajin Belajar Pasti Berjaya
Tiada Kegagalan Setelah Berusaha
Itulah Cara Membalas Jasa
Pengorbanan Guru Dan Keluarga Tercinta
Big Grin

Spoiler:
[Image: 522167_476797252342999_168490270_n.jpg]
Reply
05-08-2013, 09:46 PM,
Post: #59
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
(04-08-2013, 05:44 PM)RFC792 Wrote:
[quote='RFC792' pid='163361' dateline='1375609464']
sape boleh jawap soalan aku ni..

1) syiah boleh kahwin mutaah? maksud aku semua syiah
2) syiah boleh bersetubuh disiang hari pada bulan ramadhan dan tidak batal puasa?
3) syiah boleh korek idong disiang hari?
4) syiah boleh kahwin dgn bdak berumur 6tahun?
5) syiah boleh qadakan solat waktu sesuka hati?
6) kenapa jawapan diberikan oleh fahaman syiah berbeza ttg syaitan yang xiktiraf nabi adam?

1.Jawapan
Spoiler:
Wahai manusia, aku pernah mengizinkan kalian untuk kawin mut'ah, sekarang ketahuilah bahwa Allah telah mengharamkannya hingga hari kiamat. Barangsiapa siapa di antara kalian masih memilikinya hendakah ia membebaskannya, & jangan kalian ambil apa yg telah kalian berikan untuk mereka. [HR. ibnumajah]

tak tau la syiah ni mcm mana,sebab half of syiah meleset dengan agama islam
2.tak tau
3.
Spoiler:
Ada kat dalam al-Quran cakap makruh jika mengorek rongga badan
4.
Spoiler:
Syarat sah nikah kene ada calon suami, calon isteri, wali, dua orang saksi ngan sighah ijab qabul. so takde pon yang die ckap isteri tu mesti baligh
5.tak tau
6.pon tak tau Me Gusta
Perjalanan yang jauh bermula daripada satu langkah Big Grin
Reply
05-08-2013, 11:42 PM,
Post: #60
RE: Jauhi Pengikut Syiah Ini.
korek idung dan telinga x batal puasa..

http://arkib.al-fikrah.net/index.php?nam...sa/07-024/

Spoiler:
melainkan pas korek tu korg rasa plak taik idung atau taik tinger yg berjaya di korek keluar..GayFace
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Kaitan antara Syiah dan Android jantan 6 610 28-08-2013, 03:40 PM
Last Post: p0pc0rn

Forum Jump: