Welcome to TBD.my, Guest! Log In or Sign Up
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GATAL - GATAL BADAN
09-07-2010, 07:12 PM
Post: #1
GATAL - GATAL BADAN
Iaitu rasa ada semut-semut atau serangga bergerak
atas kulit...dan boleh jadi ia satu...dua...berbelas...
berpuluh dan sebagainya...

1.Ia boleh jadi di mana-mana saja...samada di tangan
atau di kaki...dibelakang...di muka...dan sebagainya...
malah kalau dah agak berat...ia boleh dirasa di mera-
ta tubuh dan anggota sekaligus...

2.Anda mungkin menyangka ada semut atau serangga
dan kadang-kadang membuat anda terkejut...
tapi sebaik saja anda menampar...menggaru...atau
memeriksanya...tak ada semut atau serangganya...
sedangkan mungkin anda dapat merasakan kuku
kakinya yang merayap menimbulkan rasa gatal...

3.Maka yang demikian itu adalah pergerakan jin di-
atas kulit...

4.Kadang-kadang ia cuma atas kulit...tapi kadang-ka-
dang anda mungkin dapat merasakan pergerakan semut
atau serangga di bawah kulit...bererti ia sudah masuk ke-
dalam anggota atau badan...

5.Kalau pergerakan bawah kulitnya melalui laluan pem-
buluh yang agak sempit...maka pergerakannya juga dapat
menimbulkan rasa gatal sehingga anda tak dapat menahan
diri daripada menggarunya...

6.Ada peringkatnya...dalam masa panjang...orang yang
selalu merasa semut-semut atau serangga atas kulit akan
mengalami taburan kudis di merata tempat terutamanya
pada bahagian kaki...tangan dan sebagainya...

Kalau dah sampai ke peringkat yang demikian...maka da-
lam kudis-kudis itu ada penempatan jin...

7.Antara ciri gangguan ini adalah

a.ubat-ubatan biasa seperti berbagai ubat makan dan
gosok yang tak berkesan

b.Gatalnya kerap menjadi-jadi di waktu malam...atau
ada juga yang merasa gatal-gatal setiap kali mandi...

c.Kadang-kadang rasa panas pada badan...atau pada
kudis...

d.Ada benda bergerak atas atau di dalam kudis...

Dan sebagainya...

Wallohu a'lam.


p/s : aku sekrang tengah menghadapi penyakit ni..hari tu dah baik, aku guna kaedah ruqyah 7x berturut2..tiap kali nak sembahyang pasang ruqyah..hilangla gatal tu..

pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..

sapa ada penyakit macam ni sila mencari perawat dengan segera...mengikut pengalaman aku..korang akan tinggal sembahyang sebab gatal yang teramat sangat..

-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Quote
09-07-2010, 10:25 PM
Post: #2
RE: GATAL - GATAL BADAN
aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.

[Image: 180x150a.gif]
Quote
09-07-2010, 10:49 PM
Post: #3
RE: GATAL - GATAL BADAN
(09-07-2010 10:25 PM)zackry Wrote:  aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.
1. Jaga kebersihan
2. Jangan garu tempat gatal

[̲̅ə̲̅٨̲̅٥̲̅٦̲̅]
i ℓ٥ﻻ ﻉ√٥υ F٥rﻉ√ﻉr ღ
|_|0|_|
|_|_|0|
|0|0|0|
http://jonhburn2.freehostia.com/lol.txt
Quote
09-07-2010, 11:18 PM
Post: #4
RE: GATAL - GATAL BADAN
Kenapa jangan garu dh la itam lagi tue haiz...bnyk kt blakang bdn aku merah2 besar

[Image: 180x150a.gif]
Quote
09-07-2010, 11:44 PM
Post: #5
RE: GATAL - GATAL BADAN
(09-07-2010 07:12 PM)fahmi33 Wrote:  Iaitu rasa ada semut-semut atau serangga bergerak
atas kulit...dan boleh jadi ia satu...dua...berbelas...
berpuluh dan sebagainya...

1.Ia boleh jadi di mana-mana saja...samada di tangan
atau di kaki...dibelakang...di muka...dan sebagainya...
malah kalau dah agak berat...ia boleh dirasa di mera-
ta tubuh dan anggota sekaligus...

2.Anda mungkin menyangka ada semut atau serangga
dan kadang-kadang membuat anda terkejut...
tapi sebaik saja anda menampar...menggaru...atau
memeriksanya...tak ada semut atau serangganya...
sedangkan mungkin anda dapat merasakan kuku
kakinya yang merayap menimbulkan rasa gatal...

3.Maka yang demikian itu adalah pergerakan jin di-
atas kulit...

4.Kadang-kadang ia cuma atas kulit...tapi kadang-ka-
dang anda mungkin dapat merasakan pergerakan semut
atau serangga di bawah kulit...bererti ia sudah masuk ke-
dalam anggota atau badan...

5.Kalau pergerakan bawah kulitnya melalui laluan pem-
buluh yang agak sempit...maka pergerakannya juga dapat
menimbulkan rasa gatal sehingga anda tak dapat menahan
diri daripada menggarunya...

6.Ada peringkatnya...dalam masa panjang...orang yang
selalu merasa semut-semut atau serangga atas kulit akan
mengalami taburan kudis di merata tempat terutamanya
pada bahagian kaki...tangan dan sebagainya...

Kalau dah sampai ke peringkat yang demikian...maka da-
lam kudis-kudis itu ada penempatan jin...

7.Antara ciri gangguan ini adalah

a.ubat-ubatan biasa seperti berbagai ubat makan dan
gosok yang tak berkesan

b.Gatalnya kerap menjadi-jadi di waktu malam...atau
ada juga yang merasa gatal-gatal setiap kali mandi...

c.Kadang-kadang rasa panas pada badan...atau pada
kudis...

d.Ada benda bergerak atas atau di dalam kudis...

Dan sebagainya...

Wallohu a'lam.


p/s : aku sekrang tengah menghadapi penyakit ni..hari tu dah baik, aku guna kaedah ruqyah 7x berturut2..tiap kali nak sembahyang pasang ruqyah..hilangla gatal tu..

pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..

sapa ada penyakit macam ni sila mencari perawat dengan segera...mengikut pengalaman aku..korang akan tinggal sembahyang sebab gatal yang teramat sangat..


ruqyah tu ape.. haha.. sorie ler.. ak tak tau lah... tapi ak mcm ada simptom2 jek -_-

[Image: 1669544285.png]
Quote
10-07-2010, 12:17 AM
Post: #6
RE: GATAL - GATAL BADAN
Memang geli dh lengan aku dh la besar gile

[Image: 180x150a.gif]
Quote
10-07-2010, 01:21 AM (This post was last modified: 10-07-2010 01:25 AM by ninja.)
Post: #7
RE: GATAL - GATAL BADAN
(09-07-2010 10:49 PM)johnburn Wrote:  
(09-07-2010 10:25 PM)zackry Wrote:  aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.
1. Jaga kebersihan
2. Jangan garu tempat gatal


Ya,memang jgn garu tmpat gatal..kebersihan dah dijaga..pg mcheck dr. cakap cma alahan..

nak tahu betul ke x penyakit dia,korang rasa gatal yg teramat sgat..merata2 dia jadi..kalau korang garu..dia cma jadi merah,dalam berapa minit dia hilang..yg paling teruk dia respon lepas dgar ruqyah syar'ah@ayat2 manzil..jadi kuat sgat gatal dia..trlalu gatal...bnda ni bkan kurap atau ruam...bila kena penyakit dalam solat,sure merata2 korang garu..rasa macam miang buluh pun ada..nk katakan sihir bila ak baca surah yunus 81,82..x d respon..bila dgar ruqyah 2,3 kali perg..sadis betul.
(09-07-2010 11:44 PM)blackoni2 Wrote:  
(09-07-2010 07:12 PM)fahmi33 Wrote:  Iaitu rasa ada semut-semut atau serangga bergerak
atas kulit...dan boleh jadi ia satu...dua...berbelas...
berpuluh dan sebagainya...

1.Ia boleh jadi di mana-mana saja...samada di tangan
atau di kaki...dibelakang...di muka...dan sebagainya...
malah kalau dah agak berat...ia boleh dirasa di mera-
ta tubuh dan anggota sekaligus...

2.Anda mungkin menyangka ada semut atau serangga
dan kadang-kadang membuat anda terkejut...
tapi sebaik saja anda menampar...menggaru...atau
memeriksanya...tak ada semut atau serangganya...
sedangkan mungkin anda dapat merasakan kuku
kakinya yang merayap menimbulkan rasa gatal...

3.Maka yang demikian itu adalah pergerakan jin di-
atas kulit...

4.Kadang-kadang ia cuma atas kulit...tapi kadang-ka-
dang anda mungkin dapat merasakan pergerakan semut
atau serangga di bawah kulit...bererti ia sudah masuk ke-
dalam anggota atau badan...

5.Kalau pergerakan bawah kulitnya melalui laluan pem-
buluh yang agak sempit...maka pergerakannya juga dapat
menimbulkan rasa gatal sehingga anda tak dapat menahan
diri daripada menggarunya...

6.Ada peringkatnya...dalam masa panjang...orang yang
selalu merasa semut-semut atau serangga atas kulit akan
mengalami taburan kudis di merata tempat terutamanya
pada bahagian kaki...tangan dan sebagainya...

Kalau dah sampai ke peringkat yang demikian...maka da-
lam kudis-kudis itu ada penempatan jin...

7.Antara ciri gangguan ini adalah

a.ubat-ubatan biasa seperti berbagai ubat makan dan
gosok yang tak berkesan

b.Gatalnya kerap menjadi-jadi di waktu malam...atau
ada juga yang merasa gatal-gatal setiap kali mandi...

c.Kadang-kadang rasa panas pada badan...atau pada
kudis...

d.Ada benda bergerak atas atau di dalam kudis...

Dan sebagainya...

Wallohu a'lam.


p/s : aku sekrang tengah menghadapi penyakit ni..hari tu dah baik, aku guna kaedah ruqyah 7x berturut2..tiap kali nak sembahyang pasang ruqyah..hilangla gatal tu..

pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..

sapa ada penyakit macam ni sila mencari perawat dengan segera...mengikut pengalaman aku..korang akan tinggal sembahyang sebab gatal yang teramat sangat..


ruqyah tu ape.. haha.. sorie ler.. ak tak tau lah... tapi ak mcm ada simptom2 jek -_-

gna search button

-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Quote
10-07-2010, 08:56 AM
Post: #8
RE: GATAL - GATAL BADAN
Aku hari2 kene asal maandi je

[Image: 180x150a.gif]
Quote
10-07-2010, 11:00 AM
Post: #9
RE: GATAL - GATAL BADAN
(09-07-2010 10:25 PM)zackry Wrote:  aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.

Kalau gegata pergi kelinik cakap dekat doktor tu gegata.


Quote:Aku hari2 kene asal maandi je

Mandi pagi ke?
Rasa kalau gegata tak boleh kena sejuk-sejuk. Tak tahu lah betul ke tidak mintak nasihat daripada doktor okay... Big Grin

[Image: 598611.png]
[Image: 49284491.gif] TBD Rules & Policy
Quote
10-07-2010, 01:02 PM (This post was last modified: 10-07-2010 01:02 PM by ninja.)
Post: #10
RE: GATAL - GATAL BADAN
zack..g klinik dulu cek kengkadang penyakit biasa x melibatkan makhluk2 macam ni..tapi kalau dah rasa gatal scara tetiba waktu nak angkat takbiratul ihram,ak galakkan hang cari perawat dkat darussyifa atau akrine.
zack..g klinik dulu cek kengkadang penyakit biasa x melibatkan makhluk2 macam ni..tapi kalau dah rasa gatal scara tetiba waktu nak angkat takbiratul ihram,ak galakkan hang cari perawat dkat darussyifa atau akrine.

-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Quote
21-07-2010, 12:23 AM
Post: #11
RE: GATAL - GATAL BADAN
kene lagi 11PM kalo tidor akhir confirm kene naper ni -,- Sad

[Image: 180x150a.gif]
Quote
21-07-2010, 12:31 AM
Post: #12
RE: GATAL - GATAL BADAN
aku kena semut meti merah satu bdn..allergy
Quote
21-07-2010, 12:34 AM
Post: #13
RE: GATAL - GATAL BADAN
Quote:pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..
boleh ke pasang-pasang. bukan bacaan ke?

ustaz fahmi post la ruqyah2 yang berguna Big Grin

"You're what you achieve. Therefore be the man you wanted to be."
Quote
24-07-2010, 09:46 AM
Post: #14
RE: GATAL - GATAL BADAN
jangan pggil ak ustaz..ilmu cetek lagi..jahatnya pun masih ada..

nak post tapi x larat nak upload... pasang mp3 ruqyah..je.

kalau korang kompem dalam bdan korang ada jin...dgar ruqyah bersama 2 org rakan..nant bila jin tu kuar bleh ajak sembang..best wo0..

-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Quote


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)