Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GATAL - GATAL BADAN
#1
Iaitu rasa ada semut-semut atau serangga bergerak
atas kulit...dan boleh jadi ia satu...dua...berbelas...
berpuluh dan sebagainya...

1.Ia boleh jadi di mana-mana saja...samada di tangan
atau di kaki...dibelakang...di muka...dan sebagainya...
malah kalau dah agak berat...ia boleh dirasa di mera-
ta tubuh dan anggota sekaligus...

2.Anda mungkin menyangka ada semut atau serangga
dan kadang-kadang membuat anda terkejut...
tapi sebaik saja anda menampar...menggaru...atau
memeriksanya...tak ada semut atau serangganya...
sedangkan mungkin anda dapat merasakan kuku
kakinya yang merayap menimbulkan rasa gatal...

3.Maka yang demikian itu adalah pergerakan jin di-
atas kulit...

4.Kadang-kadang ia cuma atas kulit...tapi kadang-ka-
dang anda mungkin dapat merasakan pergerakan semut
atau serangga di bawah kulit...bererti ia sudah masuk ke-
dalam anggota atau badan...

5.Kalau pergerakan bawah kulitnya melalui laluan pem-
buluh yang agak sempit...maka pergerakannya juga dapat
menimbulkan rasa gatal sehingga anda tak dapat menahan
diri daripada menggarunya...

6.Ada peringkatnya...dalam masa panjang...orang yang
selalu merasa semut-semut atau serangga atas kulit akan
mengalami taburan kudis di merata tempat terutamanya
pada bahagian kaki...tangan dan sebagainya...

Kalau dah sampai ke peringkat yang demikian...maka da-
lam kudis-kudis itu ada penempatan jin...

7.Antara ciri gangguan ini adalah

a.ubat-ubatan biasa seperti berbagai ubat makan dan
gosok yang tak berkesan

b.Gatalnya kerap menjadi-jadi di waktu malam...atau
ada juga yang merasa gatal-gatal setiap kali mandi...

c.Kadang-kadang rasa panas pada badan...atau pada
kudis...

d.Ada benda bergerak atas atau di dalam kudis...

Dan sebagainya...

Wallohu a'lam.


p/s : aku sekrang tengah menghadapi penyakit ni..hari tu dah baik, aku guna kaedah ruqyah 7x berturut2..tiap kali nak sembahyang pasang ruqyah..hilangla gatal tu..

pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..

sapa ada penyakit macam ni sila mencari perawat dengan segera...mengikut pengalaman aku..korang akan tinggal sembahyang sebab gatal yang teramat sangat..
-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Reply
#2
aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.
[Image: 180x150a.gif]
Reply
#3
(09-07-2010, 09:25 PM)zackry Wrote:  aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.
1. Jaga kebersihan
2. Jangan garu tempat gatal
[̲̅ə̲̅٨̲̅٥̲̅٦̲̅]
i ℓ٥ﻻ ﻉ√٥υ F٥rﻉ√ﻉr ღ
|_|0|_|
|_|_|0|
|0|0|0|
http://jonhburn2.freehostia.com/lol.txt
Reply
#4
Kenapa jangan garu dh la itam lagi tue haiz...bnyk kt blakang bdn aku merah2 besar
[Image: 180x150a.gif]
Reply
#5
(09-07-2010, 06:12 PM)fahmi33 Wrote:  Iaitu rasa ada semut-semut atau serangga bergerak
atas kulit...dan boleh jadi ia satu...dua...berbelas...
berpuluh dan sebagainya...

1.Ia boleh jadi di mana-mana saja...samada di tangan
atau di kaki...dibelakang...di muka...dan sebagainya...
malah kalau dah agak berat...ia boleh dirasa di mera-
ta tubuh dan anggota sekaligus...

2.Anda mungkin menyangka ada semut atau serangga
dan kadang-kadang membuat anda terkejut...
tapi sebaik saja anda menampar...menggaru...atau
memeriksanya...tak ada semut atau serangganya...
sedangkan mungkin anda dapat merasakan kuku
kakinya yang merayap menimbulkan rasa gatal...

3.Maka yang demikian itu adalah pergerakan jin di-
atas kulit...

4.Kadang-kadang ia cuma atas kulit...tapi kadang-ka-
dang anda mungkin dapat merasakan pergerakan semut
atau serangga di bawah kulit...bererti ia sudah masuk ke-
dalam anggota atau badan...

5.Kalau pergerakan bawah kulitnya melalui laluan pem-
buluh yang agak sempit...maka pergerakannya juga dapat
menimbulkan rasa gatal sehingga anda tak dapat menahan
diri daripada menggarunya...

6.Ada peringkatnya...dalam masa panjang...orang yang
selalu merasa semut-semut atau serangga atas kulit akan
mengalami taburan kudis di merata tempat terutamanya
pada bahagian kaki...tangan dan sebagainya...

Kalau dah sampai ke peringkat yang demikian...maka da-
lam kudis-kudis itu ada penempatan jin...

7.Antara ciri gangguan ini adalah

a.ubat-ubatan biasa seperti berbagai ubat makan dan
gosok yang tak berkesan

b.Gatalnya kerap menjadi-jadi di waktu malam...atau
ada juga yang merasa gatal-gatal setiap kali mandi...

c.Kadang-kadang rasa panas pada badan...atau pada
kudis...

d.Ada benda bergerak atas atau di dalam kudis...

Dan sebagainya...

Wallohu a'lam.


p/s : aku sekrang tengah menghadapi penyakit ni..hari tu dah baik, aku guna kaedah ruqyah 7x berturut2..tiap kali nak sembahyang pasang ruqyah..hilangla gatal tu..

pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..

sapa ada penyakit macam ni sila mencari perawat dengan segera...mengikut pengalaman aku..korang akan tinggal sembahyang sebab gatal yang teramat sangat..


ruqyah tu ape.. haha.. sorie ler.. ak tak tau lah... tapi ak mcm ada simptom2 jek -_-
[Image: 1669544285.png]
Reply
#6
Memang geli dh lengan aku dh la besar gile
[Image: 180x150a.gif]
Reply
#7
(09-07-2010, 09:49 PM)johnburn Wrote:  
(09-07-2010, 09:25 PM)zackry Wrote:  aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.
1. Jaga kebersihan
2. Jangan garu tempat gatal


Ya,memang jgn garu tmpat gatal..kebersihan dah dijaga..pg mcheck dr. cakap cma alahan..

nak tahu betul ke x penyakit dia,korang rasa gatal yg teramat sgat..merata2 dia jadi..kalau korang garu..dia cma jadi merah,dalam berapa minit dia hilang..yg paling teruk dia respon lepas dgar ruqyah syar'ah@ayat2 manzil..jadi kuat sgat gatal dia..trlalu gatal...bnda ni bkan kurap atau ruam...bila kena penyakit dalam solat,sure merata2 korang garu..rasa macam miang buluh pun ada..nk katakan sihir bila ak baca surah yunus 81,82..x d respon..bila dgar ruqyah 2,3 kali perg..sadis betul.
(09-07-2010, 10:44 PM)blackoni2 Wrote:  
(09-07-2010, 06:12 PM)fahmi33 Wrote:  Iaitu rasa ada semut-semut atau serangga bergerak
atas kulit...dan boleh jadi ia satu...dua...berbelas...
berpuluh dan sebagainya...

1.Ia boleh jadi di mana-mana saja...samada di tangan
atau di kaki...dibelakang...di muka...dan sebagainya...
malah kalau dah agak berat...ia boleh dirasa di mera-
ta tubuh dan anggota sekaligus...

2.Anda mungkin menyangka ada semut atau serangga
dan kadang-kadang membuat anda terkejut...
tapi sebaik saja anda menampar...menggaru...atau
memeriksanya...tak ada semut atau serangganya...
sedangkan mungkin anda dapat merasakan kuku
kakinya yang merayap menimbulkan rasa gatal...

3.Maka yang demikian itu adalah pergerakan jin di-
atas kulit...

4.Kadang-kadang ia cuma atas kulit...tapi kadang-ka-
dang anda mungkin dapat merasakan pergerakan semut
atau serangga di bawah kulit...bererti ia sudah masuk ke-
dalam anggota atau badan...

5.Kalau pergerakan bawah kulitnya melalui laluan pem-
buluh yang agak sempit...maka pergerakannya juga dapat
menimbulkan rasa gatal sehingga anda tak dapat menahan
diri daripada menggarunya...

6.Ada peringkatnya...dalam masa panjang...orang yang
selalu merasa semut-semut atau serangga atas kulit akan
mengalami taburan kudis di merata tempat terutamanya
pada bahagian kaki...tangan dan sebagainya...

Kalau dah sampai ke peringkat yang demikian...maka da-
lam kudis-kudis itu ada penempatan jin...

7.Antara ciri gangguan ini adalah

a.ubat-ubatan biasa seperti berbagai ubat makan dan
gosok yang tak berkesan

b.Gatalnya kerap menjadi-jadi di waktu malam...atau
ada juga yang merasa gatal-gatal setiap kali mandi...

c.Kadang-kadang rasa panas pada badan...atau pada
kudis...

d.Ada benda bergerak atas atau di dalam kudis...

Dan sebagainya...

Wallohu a'lam.


p/s : aku sekrang tengah menghadapi penyakit ni..hari tu dah baik, aku guna kaedah ruqyah 7x berturut2..tiap kali nak sembahyang pasang ruqyah..hilangla gatal tu..

pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..

sapa ada penyakit macam ni sila mencari perawat dengan segera...mengikut pengalaman aku..korang akan tinggal sembahyang sebab gatal yang teramat sangat..


ruqyah tu ape.. haha.. sorie ler.. ak tak tau lah... tapi ak mcm ada simptom2 jek -_-

gna search button
-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Reply
#8
Aku hari2 kene asal maandi je
[Image: 180x150a.gif]
Reply
#9
(09-07-2010, 09:25 PM)zackry Wrote:  aku tengah kene sekarang kat muka peha badan , camna nie , gegata.

Kalau gegata pergi kelinik cakap dekat doktor tu gegata.


Quote:Aku hari2 kene asal maandi je

Mandi pagi ke?
Rasa kalau gegata tak boleh kena sejuk-sejuk. Tak tahu lah betul ke tidak mintak nasihat daripada doktor okay... Big Grin
Reply
#10
zack..g klinik dulu cek kengkadang penyakit biasa x melibatkan makhluk2 macam ni..tapi kalau dah rasa gatal scara tetiba waktu nak angkat takbiratul ihram,ak galakkan hang cari perawat dkat darussyifa atau akrine.
zack..g klinik dulu cek kengkadang penyakit biasa x melibatkan makhluk2 macam ni..tapi kalau dah rasa gatal scara tetiba waktu nak angkat takbiratul ihram,ak galakkan hang cari perawat dkat darussyifa atau akrine.
-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Reply
#11
kene lagi 11PM kalo tidor akhir confirm kene naper ni -,- Sad
[Image: 180x150a.gif]
Reply
#12
aku kena semut meti merah satu bdn..allergy
Reply
#13
Quote:pastu aku tak pasang ruqyah dah..

sekarang bila aku pasang Ruqyah..Badan aku jadi gatal balik..seluruh badan la..
boleh ke pasang-pasang. bukan bacaan ke?

ustaz fahmi post la ruqyah2 yang berguna Big Grin
"You're what you achieve. Therefore be the man you wanted to be."
Reply
#14
jangan pggil ak ustaz..ilmu cetek lagi..jahatnya pun masih ada..

nak post tapi x larat nak upload... pasang mp3 ruqyah..je.

kalau korang kompem dalam bdan korang ada jin...dgar ruqyah bersama 2 org rakan..nant bila jin tu kuar bleh ajak sembang..best wo0..
-|ninja33|-
[Image: b_560_95_1.png]
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)